blog

Aktualności

Akademia kompetencji menedżerskich - dwa semestry (178 godzin)

Z przyjemnością informujemy, że rozpoczęły się zapisy na studia podyplomowe na rok akademicki 2018/2019, które organizowane są przez Exbis - Napłoszek, Szopa, Szóstak Sp.J. i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

Studia podyplomowe dedykowane są m.in. dla:

• Menedżerów i przedsiębiorców zainteresowanych zwiększeniem efektywności zarządzania w różnych obszarach działalności, 
• Liderów firm rodzinnych stający wobec problemów dynamicznych zmian organizacyjnych, 
• Specjalistów przedsiębiorstw przygotowujących się do zadań zarządczych.

KORZYŚCI

Absolwenci tego kierunku zostaną wyposażeni w niezbędną wiedzę i umiejętności z zakresu sprawnego zarządzania organizacją, a w szczególności zespołami ludzkimi. 
Wśród kluczowych kompetencji, które słuchacz rozwinie w trakcie studiów znajdują się: 
- zarządzanie sobą, 
- strategiczne myślenie, 
- odpowiedzialność, 
- rozwój osobisty, 
- komunikacja interpersonalna.

Wszelkie informacje dotyczące zapisów i czesnego znajdują się na stronie:

https://www.ue.katowice.pl/…/aka…/informacje-o-kierunku.html

Serdecznie polecamy i zapraszamy

Akademia biznesu - Negocjacje w biznesie

Zakres tematyczny wykładu:
- struktura negocjacji,
- pułapki decyzyjne w negocjacjach,
- specyfika negocjacji wielostronnych; budowanie koalicji lub wykorzystanie teorii gier w negocjacjach.

Marek Szopa

Współzałożyciel firmy szkoleniowej EXBIS, od 1992 jej partner zarządzający. Profesor nauk fizycznych, pracownik naukowo dydaktyczny Uniwersytetu Śląskiego. Od wielu lat propaguje oparte na dowodach podejście do rozwoju organizacji i zarządzania. Specjalista w zakresie twórczego myślenia i lateralnych technik rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji w oparciu o teorię gier. Autor oryginalnych gier symulacyjnych realizowanych w instytucjach gospodarczych. Jego doświadczenia to kilkanaście tysięcy godzin usług rozwojowych obejmujących m.in.:

- prowadzenie szkoleń i konsultacji negocjacyjnych m.in. dla: Min. Gospodarki (przygotowanie do negocjacji akcesyjnych UE), PISM, Szkoły Negocjacji House of Skills, Can Pack, Allianz;
- szkolenia z podejmowania decyzji m.in. dla Kancelarii Prezydenta, Premiera, ministerstw i urzędów centralnych;
- prowadzenie warsztatów strategicznych oraz konsultacji dla zarządów dużych firm (ING Bank Śląski, BZ WBK SA, Termoorganika SA, Jandar SA);
- przygotowanie i realizację programy studiów typu MBA dla kadry menedżerskiej Comarch SA, Alpinus SA i studiów podyplomowych na WSBiF;
- tworzenie i realizację programów rozwojowych dla kadry menedżerskiej i pracowników banków: Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, PKO BP, KGHM, PGE, Tauron i wiele innych;
- współautor standardu usług rozwojowych SUS 2.0 PIFS, kunsultant systemu BUR PARP;
- autor polskiej wersji narzędzia do badania kultury organizacji Profil Wartości Motywacyjnych Gravesa.

21 czerwca 2018 | godz. 18:00-19:30 (Multikino, sala nr 2)
Wstęp bezpłatny, zapisy pod linkiem:
http://galeriakatowicka.eu/akademiabiznesu/wyklad-negocjacje-w-biznesie/

 

Przedsiębiorczy MAJ AWF Katowice 2018

W dniu wczorajszym (14.05.2018) gościnnie na AWF w Katowicach, partner Exbis, prof. Marek Szopa zaprezentował autorski wykład: Podejmowanie decyzji – jak pogodzić serce i rozum”.

Dziękujemy za zaproszenie. Mamy nadzieję, że to początek naszej współpracy!

 

prof. Marek Szopa został prezesem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu!!!

Zakończyły się XVIII Wiosenne Spotkania Trenerów połączone z Walnym Zgromadzeniem Towarzystwa. Zajęcia były bardzo ciekawe, kto nie był niech żałuje! Dotychczasowy Zarząd i nasz nieoceniony Prezes Andrzej podali się do dymisji. Dziękujemy za dobrą pracę! W skład nowego zarządu weszli: Ania Cieślik, Ania Komorek, Agnieszka Wiśniak, Andrzej Ambroży, Paweł Bogusław, Artur Roger i Marek Szopa. Zarząd ze swojego grona wybrał Marka na nowego prezesa, Pawła na wiceprezesa a Anię na sekretarza. W skład Komisji Rewizyjnej weszli: Konrad Zaręba, Bogna Sadowska i Paulina Kacprzyńska a Komisji Etyki: Daniel Kowalski, Monika Ziomek i Marcin Fijoł.

 

EXBIS i Moma wspólnie działają dla Stokrotki!

W służbie standardom. Exbis we współpracy z MOMA partnerami sieci Stokrotka!

 Exbis i Moma po raz kolejny zaangażowani w duży projekt strategiczno-marketingowy. Tym razem postawiła na nas sieć sklepów STOKROTKA dążąca do perfekcji w zakresie jakości obsługi swoich klientów. Projekt składa się z kilku etapów, Moma wnosi swoje doświadczenie i kreatywność w dziedzinie marketingu, Exbis projektuje procedury i prowadzi część szkoleniową. Nad całością czuwa znakomita kadra specjalistów STOKROTKI. Ten szczególny mix kompetencji i zaangażowani zapowiada sukces projektu. Miernikiem będzie satysfakcja klientów Sieci.

Dziękujemy za zaufanie.

 

 

Gra szkoleniowa - DEEP

Już wkrótce dzięki współpracy #EXBISU i #ZWROTNICY, ukaże się w sprzedaży gra szkoleniowa - DEEP, która dzięki grywalizacji skutecznie uczy jak udzielać informacji zwrotnej.

Spotkanie Europejskiej Społeczności Organizacji Edukacyjnych

13.03.2018 rozpoczęło się doroczne spotkanie Europejskiej Społeczności Organizacji Edukacyjnych działającej przy agendzie Cedefop Komisji Europejskiej w Salonikach. Tematem dwudniowego spotkania jest promocja wysokiej jakości uczenia się. W spotkaniu bierze udział partner Exbis – prof. Marek Szopa jako reprezentant polskiej społeczności dostawców szkoleń zrzeszonych w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych. Grupa robocza, w której uczestniczy, zajmuje się technologicznym wsparciem uczenia się a jej zadaniem jest wypracowanie najlepszych praktyk prowadzenia szkoleń. 

 

Zmiany w spółce Exbis

Szanowni Państwo,

 Z przyjemnością informujemy, że od 1 lutego nową Partnerką zarządzającą w Exbisie została Iwona Napłoszek. W związku z tym zmianie uległa nazwa. Nazwisko Iwony pojawiło się obok dotychczasowych wspólników. Obecnie nazywamy się EXBIS – Napłoszek, Szopa, Szóstak Sp.J.

Przyjęcie nowego wspólnika jest podkreśleniem znaczenia jakie Iwona od piętnastu już lat ma w naszej firmie. Odpowiedzialna za jakość relacji z klientami, działania sprzedażowe, dobór trenerów i organizację szkoleń, z czasem zaczęła również kształtować strategię, dla wielu osób i instytucji stając się wizytówką Exbisu.

Iwonko, dziękujemy za Twój dorobek i życzymy dużej satysfakcji z działalności w nowej roli.


Spadek zaangażowania Polaków - raport Aon

Polska odnotowała w tym roku rekordowo niski poziom zaangażowania pracowników oraz historycznie najmniejsze zaangażowanie Polaków w pracę w stosunku do mieszkańców krajów europejskich. Aż 52% polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w wykonywaną pracę, a różnica pomiędzy Polską i Europą w tym zakresie osiągnęła rekordową wartość – 14%. Tak przedstawiają się wyniki najnowszego raportu Aon na temat zaangażowania pracowników. Badanie Aon Best Employers przeprowadzone zostało na grupie blisko 72 tysięcy respondentów ze 119 polskich firm.

Spadek zaangażowania w Polsce nabiera tempa

Obecnie sporo mówi się o poprawie sytuacji ekonomicznej Polaków. I to prawda – według danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej mamy rekordowo niskie wskaźniki bezrobocia od początku lat 90. Możemy więc śmiało mówić, że polski rynek pracy należy do pracowników. Z perspektywy jednostki to oczywiście dobra sytuacja. Czy stabilizacja ekonomiczna i pozytywne nastroje społeczne przekładają się na większe zaangażowanie w wykonywaną pracę? Najnowsze wyniki badania opracowanego przez Aon pokazują jednoznacznie, że nie. W Polsce poziom zaangażowania pracowników wyniósł w 2017 roku jedynie 48%.

Dla porównania w Europie wskaźnik ten wynosi 62%, a globalnie 63%. To historycznie największa dysproporcja pomiędzy naszym krajem, a państwami europejskimi, która wynosi obecnie 14%. Odnotowaliśmy w tym roku największy spadek zaangażowania w polskich firmach, który obniżył się w porównaniu do roku poprzedniego o 3 p. p. (z 51% na 48%). To bardzo dużo biorąc pod uwagę fakt, że wskaźnik ten w Europie wzrósł o 4 p. p. w stosunku do roku ubiegłego (z 58% do 62%).

-Tegoroczne wyniki, przeprowadzonego przez nas w badania są niepokojące ponieważ pokazują, że aż 52% pracowników nie czuje się zaangażowanych w wykonywaną pracę. W porównaniu do 2016 roku takich osób w firmach mieliśmy 49%, a w roku 2015 – 48%. Podczas gdy w Europie zaangażowanie rośnie, w Polsce drastycznie spada – mówi Magdalena Warzybok Talent Director w Aon Hewitt.

Co nas boli?

Możemy postawić pytanie – czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze? Powodów jest kilka. Wyniki pokazują, że najbardziej spadło poczucie lojalności pracowników w stosunku do pracodawcy bo aż o 4 p. p. w stosunku do roku poprzedniego – z 59% na 55%. O 3 p. p. obniżyły się także pozytywne myślenie i mówienie o firmie, w której pracujemy – z 59% na 56% oraz chęć działania i rozwoju w firmie – z 51% na 48%. Dlaczego?

– Pracownicy przychodząc do nowej firmy mają wysokie poczucie zaangażowania, które wynika z samego faktu rozpoczynania nowego etapu w życiu zawodowym. Niestety po jakimś czasie zaczynają odczuwać brak zainteresowania ze strony przełożonego, czują, że nie są wystarczająco ważni i docenieni w oczach pracodawcy, zarówno w kontekście wynagrodzenia, jak i pozafinansowych aspektów. Nie czują się też częścią sukcesów firmy. Dlatego ich lojalność drastycznie spada i odchodzą, a firma wpada w błędne koło zmagania się z niedoborem pracowników – wyjaśnia Magdalena Warzybok. – Mamy też coraz większe oczekiwania, dlatego świadczenia pozafinansowe, takie jak karnety na basen, fitness czy do centrów medycznych nie robią już na nas wrażenia. To już nie benefit od pracodawcy i karta przetargowa w rekrutacji, a podstawowy wymóg kandydatów do pracy – dodaje.

Czy zarobki wpływają na zaangażowanie?

Mimo obserwowanego w polskiej gospodarce wzrostu płac wciąż nie jesteśmy też zadowoleni ze swojego wynagrodzenia. Aż 74% respondentów uznało, że ich wynagrodzenie nie jest adekwatne do ich wkładu w wykonywaną pracę. Jednego z głównych czynników niskiego zaangażowania pracowników można też upatrywać w braku zaangażowania samych menadżerów. Poziom zaangażowania menadżerów wyjaśnia aż w 59% poziom zaangażowania ich zespołów. Nie możemy mówić o zaangażowaniu pracowników, bez zaangażowanych przełożonych. A firmy zapominają o swoich kierownikach pod względem wynagrodzeń.

– Zarządy organizacji odczuwają ogromną presję dotyczącą wynagrodzenia pracowników liniowych i inwestują w grupę pracowników, która do tej pory była dosyć nisko wynagradzana. To często powoduje, że ciężar budżetowy jest przeniesiony na bieżące potrzeby tej grupy, kosztem stanowisk wyższych, na które czasami brakuje już po prostu pieniędzy –podkreśla ekspert.

Czy praca nad zaangażowaniem ma sens?

Nie tak łatwo już skusić pracowników, aby przyszli do nas do pracy. Ci naprawdę dobrzy muszą wiedzieć, dlaczego warto u nas pracować. Co jest siłą naszej marki jako pracodawcy. Jak będą mogli wykorzystać swoje doświadczenie i umiejętności. Jak będą mogli z nami się rozwijać, a także jak się podzielimy z nimi sukcesem finansowym. Menedżerowie na całym świecie często powtarzają, że „ludzie są najważniejszym zasobem firmy”. Jednak nie dbają o swoich pracowników tak samo jak o klientów, bardzo rzadko na bieżąco monitorując ich opinie, emocje i poziom energii. Wiele firm w tym celu używa tylko jednego narzędzia: corocznego badania zaangażowania. To ograniczona strategia. Badać i budować zaangażowanie trzeba cały czas, a nie tylko raz w roku.

Słuchajmy swoich pracowników. Powinniśmy dokonywać ciągłych pomiarów, aby wiedzieć na czym stoimy, na każdym etapie życia pracownika w organizacji. Jak się czują nowoprzyjęci pracownicy? Czy uzyskali odpowiednie wsparcie i mają wszystko, co jest potrzebne do efektywnej pracy? Co pracownicy myślą o nowej strategii firmy, czy w nią wierzą? Czy proces oceny rocznej przebiegł w opinii pracowników sprawiedliwie i pomoże im w lepszej realizacji celów? Co myślą ci, którzy zdecydowali się z firmy odejść? Wraz z rozwojem polskiej gospodarki rosną oczekiwania. Paradoksalnie, gdy gospodarka się rozwija, to firmy muszą się jeszcze bardziej starać o pracowników. Jeśli nie będą tego robić, to najlepsze talenty będą od nich odchodzić i zmieniać pracę. Tegoroczne badanie jednoznacznie wykazało, że firmy, które stale monitorują zaangażowanie w swoich organizacjach i pracują nad nim na bieżąco, osiągają wzrost tego czynnika aż o 3 p. p.

Źródło: beyond pr/Maciej Ostrowski

Zdjęcie: Pixabay.com

Efektywne przywództwo i podejmowanie decyzji - warsztat dla przedsiębiorców i menadżerów

Zapraszamy na warsztat dla przedsiębiorców i menadżerów - "Efektywne przywództwo i podejmowanie decyzji". Poprowadzi go dwóch świetnych trenerów i będzie się on składał z następujących modułów:

1. Efektywne przywództwo

2. Intuicja i analiza informacji w podejmowaniu decyzji

W pierwszej części szkolenia będziesz mieć możliwość:

  • Ćwiczenia skutecznych technik komunikacji menadżerskiej
  • Diagnozowania podstawowych dysfunkcji pracy zespołowej oraz narzędzi ich eliminowania
  • Poznania nowoczesnych stylów przywódczych w powiązaniu z inteligencją emocjonalną
  • Refleksji nad zasadniczymi elementami efektywności menadżerskiej i autoanalizy własnych predyspozycji przywódczych

W drugiej części szkolenia nauczysz się lepiej:

  • Wybierać i integrować niezbędne informacje w celu dogłębnego zrozumienia problemu
  • Analitycznie przyswajać informacje - interpretować informacje słowne, liczbowe, statystyczne
  • Rozpoznawać typowe błędy percepcyjne prowadzące do złych decyzji
  • Wykorzystywać przeanalizowane informacje do podejmowania trafnych decyzji

Termin: 20 lutego 2018 r.

Czas: 9:00 - 16:00

Miejsce: Katowice, 

Strefa Dobry Start, ul. Dyrekcyjna 4/2, Katowice

Cena: 499 zł netto za osobę

Dla członków TechMine Business Hub - BEZPŁATNIE.

Wszystkie informacje dotyczace warsztatow znajduja sie pod linkiem:

https://techmine.pl/przywodztwo-i-podejmowanie-decyzji/

 

Sztuka negocjacji

Chcesz się dowiedzieć co to jest BATNA? Na czym polega dylemat więźnia? Jakie triki stosują wytrawni negocjatorzy?
Nic prostszego. Zapisz się na nasze szkolenie "Sztuka negocjacji", które odbędzie się w Katowicach.

Tylko do 06.02.2018 r., można składać dokumenty o dofinansowanie do szkolenia. Szkolenie może odbyć się również w formie szkolenia zamkniętego(z dofinansowania mogą skorzystać firmy, w których zatrudnienie pracowników nie przekracza 250 osób).
Wszelkie informacje mogą Państwo uzyskać mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 539 921 496.

Zapraszamy do kontaktu

Czekamy na zgłoszenia na szkolenia otwarte!

Przypominamy, że pozostało już tylko kilka dni do szkolenia pt.:
"Motywowanie pracowników" (25-26. 01. 2018 r). 
Zgłoszenia można przesyłać za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Informujemy również, że II edycja szkolenia pt.:"Marketing dla branży health&beauty", zostało przeniesione na termin 06.03.2018 r. Termin szkolenia został zmieniony na Państwa prośbę i ze względu na terminy składania dokumentów na dofinansowanie u operatorów. 
Dokumenty powinny zostać uzupełnione i dostarczone do operatora najpóźniej 14 dni przed terminem wybranego szkoleniem.

 

 

Szczęśliwego Nowego Roku!

Niech Nowy Rok 2018 przyniesie Państwu tę odrobinę szczęścia, która sprawi, że wszystkie podjęte działania zakończą się sukcesem.

Życzy zespół Exbis

 

Exbis zaprzestaje działania jako Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego

Szanowni Państwo,

 
informujemy, że z dniem 29.12.2017 firma Exbis Eksperci Biznesmenom - Szopa i Szóstak, Sp.j. zaprzestaje działania jako Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego.
Status placówki oświatowej upoważniał nas do sprzedawania naszych kursów bez podatku VAT ( na podstawie Art. 43 ust 26 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług.
Od 1 stycznia 2018 będziemy świadczyli usługi rozwojowe na zasadach ogólnych, właściwych dla firm szkoleniowych, naliczając podatek VAT w wysokości 23%.
 
 
Partner zarządzający Exbis 
dr Andrzej Szóstak

Śląski Festiwal Nauki

Co wyróżnia szybki i wolny styl myślenia?  Czym jest pułapka zakotwiczenia? Co mają logicy wspólnego z piwem...? 

Na te i inne pytania związane z podejmowaniem decyzji odpowiadał prof Marek Szopa podczas Śląskiego Festiwalu Nauki. A tych Państwa, którzy chcą dowiedzieć się więcej o procesie decyzyjnym zapraszamy na nasze szkolenie "Analiza informacji i intuicja w podejmowaniu decyzji".
 
 

Audyty potwierdzają wysoką jakość usług rozwojowych EXBIS

Październik był miesiącem audytów w naszej firmie.  Podczas pierwszego z nich sprawdzano poziom przestrzegania standardów usługi rozwojowej według zasad certyfikacji SUS 2.0, w drugim przypadku audytorzy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości szczegółowo „prześwietlili” nas w obszarze potencjału technicznego i kadrowego, poziomu zarządzania firmą, przestrzegania warunków prawnych prowadzenia działalności, możliwości finansowych firmy oraz etyki prowadzenia biznesu. W obu przypadkach badano również rzetelność w wywiązywaniu się z umów zawieranych z naszymi klientami i partnerami. Audyty kolejny raz potwierdziły bardzo wysoki poziom zarządzania oraz świadczenia  usług, o czym z dumą zawiadamiamy naszych Klientów i …. Konkurencję!Śmiech

 

 

 

Marketing w branży health & beauty

Eksperckie szkolenie z marketingu w branży health&beauty! Teraz z możliwością dofinansowania kosztów szkolenia aż do 80%. 

Prowadzisz własny salon kosmetyczny, fryzjerski, studio masażu lub inną działalność w obszarze zdrowia i urody? Chcesz dowiedzieć się jak zbudować własną, silną markę w branży health&beauty? W jaki sposób prowadzić działania promocyjne i reklamowe, aby nawet przy ograniczonym budżecie przynosiły wymierne efekty? Jak efektywnie wykorzystać tradycyjne i nowoczesne narzędzia promocji? Czy organiacja pracy i komunikacja z klientami może wpłynąć na Twój sukces?

Przyjdźna szkolenie eksperckie z marketingu w branży health&beauty. Celem szkolenia jest przeprowadzenie uczestników przez proces planowania marketingowego, dostarczenie praktycznej i aktualnej wiedzy z zakresu narzędzi marketingowych tak, by każdy uczestnik zakończył szkolenie z gotowym planem marketingowym swojego biznesu. 

Szkolenie zostanie przeprowadzone przez ekspertów, praktyków z Agencji Marketingowej MOMA. 

Dowiedz się więcej na: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/view?id=97651&preview=1

Skontaktuj się z organizatorem:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
+48539921496

 

 

Pozytywne myślenie

Serdecznie zapraszamy na szkolenie!

Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom czym jest pozytywne myślenie, jakie mamy korzyści z pozytywnego myślenia zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, oraz zaproszenie uczestników do wypróbowania metod wzbudzania pozytywnego myślenia u siebie i współpracowników.

Termin szkolenia: 07-08.12.2017 r.

Korzyści dla uczestnika z udziału w szkoleniu. Po szkoleniu będziesz lepiej potrafił:

Rozpoznawać przejawy pozytywnego myślenia u siebie i innych

Celowo programować się na pozytywne myślenie

Stosować pozytywny język

Radzić sobie z krytyką i narzekaniem – u siebie i innych

Zidentyfikować swoje przekonania ograniczające i wspierające

Zamienić nieefektywne przekonania

Zachęcić siebie samego do wyjścia ze strefy komfortu

Postawić sobie cele rozwojowe

Wytworzyć nowe nawyki wygasić nieefektywne

Docenić wartość feedbacku w rozwoju


PRZYPOMINAMY I PONAGLAMY!

Aby skorzystać z dofinansowania na szkolenie
"Trening menegerski", należy złożyć dokumenty u wybranego przez siebie operatora.

Operatorzy:

Fundusz Górnośląski Spółka Akcyjna
nr tel. 32 72 85 807, 32 72 85 819, 32 72 85 841, 32 72 85 861,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: https://www.fgsa.pl/…/159,Dofinansowanie-uslug-szkoleniowyc…

Centrum Szkoleniowo-Doradcze dr Piotr Kurnicki Spółka Komandytowa
nr tel. 32 370 12 92
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: http://www.dr-kurnicki.eu/

Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie Spółka Akcyjna
nr tel. 34 360 56 88, 34 360 57 47,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: http://www.arr.czestochowa.pl/…/748-z-sukcesem-dla-przedsie…

Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach 
nr tel. 32 231 99 79,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: http://www.riph.com.pl/start

Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach
nr tel. 32 202 50 34,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
strona internetowa: http://www.wst.com.pl/

Termin składania wniosków upływa 16.10.2017 r, jeżeli chodzi o firmy i osoby, które chciałyby skorzystać z dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych. Natomiast cały czas czekamy na zgłoszenia od firm i osób , które z dofinansowania nie będą korzystały.
Zachęcamy do kontaktu:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub strona internetowa www.exbis.pl

25 - lecie EXBIS Eksperci Biznesmenom!

Szef to osoba,
która wyznacza zespołowi cel.
Lider to osoba,
która wraz z zespołem 
osiąga ten cel.
Z okazji 25 - lecia firmy
EXBIS Eksperci Biznesmenom
życzymy jeszcze większej motywacji i samych sukcesów!

Zespół Pracowników.

EXBIS Eksperci Biznesmenom - 09.09.1992 - 2017 r.