Kultura organizacji – pojęcie łączące przejęte z analizy antropologicznej i socjologicznej znaczenie terminu “kultura” z aspektem funkcjonowania organizacji – stało się jednym z kluczowych elementów budowania i zarządzania firmą.
Badanie i wdrażanie kultury organizacyjnej
Dzieje się tak z co najmniej dwóch powodów:
każda instytucja jest pod pewnym względem odmienna od jakiejkolwiek innej. Nawet działając w tym samym sektorze biznesu i mając podobną strukturę organizacyjną, firmy różnią się swoim “charakterem”. Odczuwają to zarówno pracownicy, jak i osoby z zewnątrz – klienci, kontrahenci, partnerzy nie wszystkie zasady rządzące funkcjonowaniem firmy określone są w sposób formalny w postaci np. spisanych regulaminów, kodeksów postępowania, wartości przewodnich itp. Istnieje ukryta sfera tworząca specyficzny klimat firmy, sprawiająca, iż ludzie czują się tam dobrze lub źle, pracują i zachowują się w określony sposób. Dlatego niezbędne staje się rozróżnienie formalnych i nieformalnych aspektów organizacji. Każdy pracownik wie z doświadczenia, iż to te drugie, dyktują większość realnych zachowań i stanowią “ukrytą siłę” oddziałującą na ludzi w firmie.
Exbis oferuje pełen zakres usług badawczych, szkoleniowych i doradczych związanych z analizą, budową oraz zmianą kultury organizacyjnej na poziomie:
Nasi specjaliści łączą głęboką perspektywę antropologiczną z doświadczeniem organizacyjnym i zarządczym. Wykorzystujemy najnowocześniejsze narzędzia badania kultury organizacyjnej, w tym innowacyjny Profil Wartości Motywacyjnych.