blog

Menedżer XXI wieku - WSBiF

 

EXBIS wspólnie z Wyższą Szkołą Bankowości i Finansów w Katowicach prowadzą studia podyplomowe

„Kompleksowe zarządzanie firmą – menedżer XXI wieku”

Studia oparte na idei „małego MBA” to spójny, kompleksowy program rozwijania umiejętności menedżerskich w najważniejszych obszarach funkcjonowania firmy. Formuła studiów dostarcza pełny zestaw narzędzi niezbędnych do skutecznego działania na każdym szczeblu zarządczym, a jednocześnie jest świadomie zawężona do odpowiedzi na aktualne i przyszłe potrzeby przedsiębiorstwa skupiając się na tym, co rzeczywiście potrzebne. Zajęcia prowadzą jedni z najbardziej doświadczonych trenerów Exbisu. Program obejmuje 160 godziny lekcyjne realizowane na sali + 32 godziny w systemie e-learningu.


Dla kogo:

  • Osób pragnących uzyskać kompleksową perspektywę na zarządzanie przedsiębiorstwem
  • Menedżerów i przedsiębiorców MŚP zainteresowanych zwiększeniem efektywności zarządzania w różnych obszarach działalności
  • Liderów firm rodzinnych stających wobec problemów dynamicznych zmian organizacyjnych
  • Specjalistów przygotowujących się do zadań zarządczych
  • Ukierunkowanych na przyszłość ambitnych praktyków
  • Każdego, kto zamierza kierować firmą w oparciu o nowoczesne narzędzia zarządzania, a także … sprawnie zarządzać samym sobą!

 Temat \ Blok Podstawowe zagadnieniaCzas [godz] 
 1. Podstawowy trening menedżerski 
  • przywództwo i autorytet menedżera
  • efektywność menedżerska, orientacja na ludzi i zadania
  • role i funkcje zarządcze
  • style kierowania, przywództwo sytuacyjne Herseya
  • delegowanie zadań
  • coaching menedżerski
 16
 2. Komunikacja w biznesie 
  • reguły skutecznej komunikacji zarządczej,
  • autoprezentacja
  • style komunikacji w biznesie
  • informacja zwrotna, komunikacja niewerbalna
  • prowadzenie zebrań, argumentowanie i konfrontowanie opinii
 8
 3. Motywowanie pracowników
  • psychologiczne filary motywacji
  • promotywacyjne zachowania menedżera
  • nowoczesne koncepcje motywacji pracowników
  • motywowanie spersonalizowane, instrumenty motywacyjne
  • wartości motywacyjne Gravesa i ich wykorzystanie w firmie
  • prowadzenie rozmów motywujących
 
 16
 4. Zarządzanie zmianą i innowacyjność 
  • myślenie systemowe jako podstawa planowania zmian
  • psychologia zmiany, prawidłowe przywództwo w zmianie
  • wdrażanie i utrwalanie zmiany, modele Lewina i inne
  • zarządzanie i wspieranie innowacyjności w firmie
  • budowa kultury organizacji uczącej się
  • tworzenie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie
 16
 5. Zarządzanie czasem, planowanie i podejmowanie decyzji 
  • racjonalność wykorzystania czasu własnego i pracowników
  • narzędzia zarządzania czasem i organizacja pracy
  • wyznaczanie celów i efektywne metody planowania
  • modele analizy problemów i podejmowania decyzji
  • podejmowanie decyzji w oparciu o metody analizy wielokryterialnej
 16
 6. Negocjacje 
  • analiza sytuacji i przygotowanie do negocjacji
  • planowanie i kontrola procesu negocjacyjnego
  • harwardzkie zasady negocjacji, strategie i taktyki negocjacyjne
  • negocjacje dystrybucyjne i integracyjne w praktyce biznesowej
  • elementy teorii gier w negocjacjach, negocjacje wielostronne
  • obrona przed manipulacją i nieuczciwymi chwytami
 16
 7. Zarządzanie marketingowe 
  • instrumenty analizy rynków
  • narzędzia promocji marki, produktów i usług
  • podstawy PR
  • wystąpienia publiczne (prezentacje)
 16
 8. Kierowanie rozwojem i oceny pracowników 
  • rekrutacja, selekcja, zarządzanie talentami i rozwojem kompetencji
  • coaching i mentoring – rozwinięcie
  • wdrażanie systemu ocen, prowadzenie rozmów oceniających
  • monitoring efektów ocen, budowanie ścieżek karier, szkolenia
  • badania ilościowe w HR, metodologia, zastosowania
 8
 9. Finansowe aspekty działania firmy
  • Analiza ekonomiczno-finansowa przeds. w ujęciu ex post i ex ante
  • Finansowanie działalności przedsiębiorstwa, pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania (kredyty pożyczki, leasing, faktoring, fundusze unijne)
  • tworzenie montażu finansowego 
  • Ryzyko finansowe przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (wewnętrzni i zewnętrzni interesariusze)
 8
 10. Prawne aspekty działania firmy 
  • podstawy prawne działalności gospodarczej
  • prawo pracy
  • bezpieczeństwo przedsiębiorstwa (bhp, prawa autorskie, dane osobowe)
 8
 11. Zarządzanie strategiczne, jakość i procesy 

  • misja, wizja, wartości firmy
  • rodzaje strategii, cele strategiczne firmy
  • narzędzia planowania strategicznego
  • zarządzanie projektami - wdrażanie strategii w firmie
  • tworzenie i mapowanie procesów
  • systemy zarządzania jakością ISO, TQM, Six Sigma, Kaizen

 8
 12. Budowanie i zarządzanie efektywnym zespołem 
  • cechy efektywnego zespołu 
  • zasady tworzenia i działania wysokowydajnych zespołów 
  • dynamika zespołu, rola lidera
  • role grupowe i typy zadań zespołowych
  • zarządzanie zespołem interdyscyplinarnym
 8
 13. Kompetencje społeczne menedżera 
  • inteligencja emocjonalna przywódcy
  • automotywacja i rozwój osobisty menedżera
  • zarządzanie konfliktem
  • menedżer jako mediator
  • zarządzanie stresem własnym i napięciami w zespole, asertywność
  • społeczna odpowiedzialność menedżera, etyka biznesu.
 16