blog

Planowanie efektywnych działań marketingowych

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności tworzenia i efektywnego wdrażania planów marketingowych, z uwzględnieniem nowoczesnych czynników przewagi konkurencyjnej.

 

 

Program szkolenia:

 

 

 

1. Plan marketingowy – co to jest i czy jest on potrzebny Twojej firmie?

2. Analiza sytuacji, czyli:

  • co powinniśmy wiedzieć, aby przygotować dobry plan marketingowy?
  • czy i jakie badania marketingowe są konieczne?
  • jakie czynniki budują przewagę konkurencyjną firmy w XXI w.?

3. Założenia planu marketingowego - od czego zacząć, czyli jak dobrze sformułowane cele wpływają na skuteczność działań

4. Planowanie działań marketingowych:

  • jaką strukturę powinien mieć plan marketingowy i co zawierać?
  • jak zaplanować działania, aby odniosły zamierzony skutek?
  • które narzędzia i techniki marketingowe wykorzystać?
  • co wpływa na skuteczność działań marketingowych?
  • jak wykorzystać psychologiczne aspekty wpływania na otoczenie?

5. Sporządzanie planu marketingowego, czyli:

  • jaką konstrukcję powinien mieć pisemny dokument - plan marketingowy?
  • jak zaprezentować plan marketingu zarządowi/kierownictwu, aby uzyskać akceptację i budżet dla proponowanych w nim działań?

6. Realizacja planu:

  • jak przygotować harmonogramy działań?
  • kto powinien zostać zaangażowany w realizację planu marketingowego?
  • kto i w jaki sposób powinien kontrolować realizację planu marketingowego, a kto za tę realizację odpowiadać?

7. Podsumowanie, czyli kiedy tak naprawdę kończy się praca nad planem marketingu?