blog

Prospecting. Jak odkryć i zdobyć nowych klientów?

Prospecting w pierwotnym rozumieniu oznacza poszukiwanie cennych minerałów.
Czy zdobywanie nowych klientów nie jest poszukiwaniem żyły złota?  I czy oprócz intuicji i odrobiny szczęścia nie są tu potrzebne wytrwałość, systematyczność i doskonałe opanowanie rzemiosła?
Na naszym szkoleniu będziemy mówić między innymi o: proaktywnej postawie sprzedażowej, czujności marketingowej, celach i szansach sprzedażowe, konstruowaniu oferty, kanałach komunikacji z klientem, technikach sprzedażowych.

Program szkolenia:

  • Jak wyostrzyć swój instynkt sprzedażowy, jak dostrzegać i nie marnować szans na sprzedaż?
  • Jak zorganizować działania prospectingowe i co wychodzi w ich zakres?
  • Zdefiniowanie celów sprzedażowych
  • Wybór profilu klienta
  • Przegląd źródeł wiedzy o klientach – gdzie ich szukać i co powinienem o nich wiedzieć?
  • Zasady budowania bazy danych o potencjalnych klientach
  • Zasady zarządzania portfelem klientów
  • Planowanie przebiegu działań prospectingowych – co zrobię, czego mogę się spodziewać, jakie mam alternatyw postępowania?
  • Ranking skuteczności sposobów komunikacji z klientem
  • Metoda zainicjowania kontaktu (jak dotrzeć do klienta?
  • Jakie informacje można wykorzystać do zainicjowania / zintensyfikowania kontaktów z klientem? Skąd czerpać wartościowe informacje?
  • Jak skonstruować właściwą ofertę?
  • Jak nawiązać kontakt telefoniczny, jak sobie radzić z różnymi wariantami rozwoju sytuacji?
  • Jak przygotować i przeprowadzić pierwsze spotkanie z klientem?


Uwaga! Podczas warsztatów ćwiczymy telefoniczne inicjowanie kontaktu z realnymi klientami