blog

Zasady telemarketingu. Sprzedaż i obsługa klienta przez telefon.

Na naszym szkoleniu poznają Państwo wszystkie kluczowe umiejętności niezbędne do profesjonalnej obsługi klienta przez telefon.
Dowiedzą się Państwo jak rozpoznawać okazje sprzedażowe, jakie są etapy sprzedażowej rozmowy telefonicznej, jak ją zaplanować i jak przygotować jej skrypt. Poznają Państwo telefoniczne style komunikacyjne, środki parajęzykowe w rozmowie telefonicznej oraz telefoniczny savoir – vivre. Przybliżymy kwestie zamykania rozmowy, raportowania jej przebiegu oraz zachowywania asertywności.

 

Wynalazca telefonu Aleksander Graham Bell powiedział w 1876 roku w Bostonie do siedzącego w drugim pomieszczeniu asystenta: „Panie Watson, proszę tutaj przyjść, jest mi Pan potrzebny”. Była to pierwsza rozmowa telefoniczna. Kiedy dzwonimy do klientów kierujemy się tym samym motywem, chcemy wpłynąć na ich działania. Telefon jest podstawowym kanałem komunikacji marketingowej w biznesie. Obok uniwersalnych zasad pracy z tym medium niezwykle istotne okazują się specyficzne uwarunkowania związane z założonymi celami, branżą i typami klientów. Nasze kursy są zawsze precyzyjnie dostosowane do konkretnych wymagań.


Program szkolenia:

  • Jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z klientem?
  • Jak dostosować styl komunikacji do specyfiki sprzedaży / obsługi przez telefon?
  • Jak stworzyć skrypt telemarketingowy?
  • Jak określić cele rozmowy telefonicznej z klientem?
  • Jak dotrzeć do właściwej osoby?
  • Jak rozpocząć rozmowę aby wzbudzić zainteresowanie klienta?
  • Jak panować nad przebiegiem rozmowy?
  • Jak interesująco uzasadnić cel dzwonienia do klienta?
  • Jak oszacować możliwości klienta przez telefon?
  • Jak sondować potrzeby klienta?
  • Jak prezentować ofertę podczas rozmowy telefonicznej?
  • Jak sobie radzić z obiekcjami i zastrzeżeniami?
  • Jak pobudzić klienta do działania?
  • Jak stworzyć przyczółek do dalszych kroków sprzedażowych?
  • Jak umówić się na spotkanie z klientem?
  • Jak reagować na odmowy i nieprzyjazne reakcje?
  • Jak eksponować dobre maniery w rozmowach telefonicznych?
  • Jak dokumentować główne wątki i ustalenia dla dalszych działań?
  • Jak radzić sobie ze stresem i zmęczeniem?

Uwaga! Podczas warsztatów przeprowadzane są autentyczne rozmowy z klientami.