blog

Jak wyprzedzić konkurencję - aspekty prawne wzbogacone o elementy budowania relacji z klientem i kreatywności w firmie

Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób, które zamierzają otworzyć własną działalność, jak i dla doświadczonych menedżerów. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy na temat form prowadzenia działalności gospodarczej, własności intelektualnej i przemysłowej przedsiębiorstwa oraz zasad tworzenia umów i kontraktów. Fachowa wiedza prawnicza wzbogacona jest o zakres „miękkich” umiejętności takich jak: budowanie wizerunku firmy, kształtowanie dobrych relacji, efektywna komunikacja i aktywne słuchanie. Szkolenie jest próbą odpowiedzi na pytanie: Co zrobić, by być o krok przed konkurencją? 

  1. Arena i fasada  - spojrzenia na organizację przez pryzmat otoczenia; metody pozyskiwania informacji zwrotnych i szansa na rozwój
  2. Analiza SWOT firmy
  3. Zabezpiecz swoje interesy na początku
    • Podstawowe formy prowadzenia działalności: jednoosobowa działalność (wady i zalety, sposób rejestracji); spółki kapitałowe (wady i zalety, sposób rejestracji); spółki osobowe (wady i zalety, sposób rejestracji)
    • Co wybrać? –jakie formy są odpowiednie do właściwych planów, zamierzeń, możliwości
  4. Własność intelektualna jako dobro przedsiębiorcy
    • Ćwiczenie „Stan posiadania”  - definicja dóbr firmy przez pryzmat jednostki
    • Prawo autorskie – co to takiego utwór i jak go chronić
    • Własność przemysłowa: logo jako znak towarowy; patenty i wzory przemysłowe
    • Sposoby poszukiwania nowych rozwiązań – algorytmy i heurystyki: sposoby rozwijania kreatywności; metody pracy grupowej wspierające pracę twórczą
    • Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa; jak chronić swój potencjał
  5. Budowanie bezpiecznych i należytych relacji z kontrahentami/klientami
    • Interpretacja tekstu - ćwiczenie
    • Zasady budowania i czytania kontraktów
    • Wzory umów i regulaminy
    • Standardy obsługi klienta ; budowanie długofalowych relacji
    • Efektywna komunikacja i aktywne słuchanie podczas kontaktu z klientem.