Jak wyprzedzić konkurencję - aspekty prawne wzbogacone o elementy budowania relacji z klientem i kreatywności w firmie
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób, które zamierzają otworzyć własną działalność, jak i dla doświadczonych menedżerów. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy na temat form prowadzenia działalności gospodarczej, własności intelektualnej i przemysłowej przedsiębiorstwa oraz zasad tworzenia umów i kontraktów. Fachowa wiedza prawnicza wzbogacona jest o zakres „miękkich” umiejętności takich jak: budowanie wizerunku firmy, kształtowanie dobrych relacji, efektywna komunikacja i aktywne słuchanie. Szkolenie jest próbą odpowiedzi na pytanie: Co zrobić, by być o krok przed konkurencją?
- Arena i fasada - spojrzenia na organizację przez pryzmat otoczenia; metody pozyskiwania informacji zwrotnych i szansa na rozwój
- Analiza SWOT firmy
- Zabezpiecz swoje interesy na początku
- Podstawowe formy prowadzenia działalności: jednoosobowa działalność (wady i zalety, sposób rejestracji); spółki kapitałowe (wady i zalety, sposób rejestracji); spółki osobowe (wady i zalety, sposób rejestracji)
- Co wybrać? –jakie formy są odpowiednie do właściwych planów, zamierzeń, możliwości
- Własność intelektualna jako dobro przedsiębiorcy
- Ćwiczenie „Stan posiadania” - definicja dóbr firmy przez pryzmat jednostki
- Prawo autorskie – co to takiego utwór i jak go chronić
- Własność przemysłowa: logo jako znak towarowy; patenty i wzory przemysłowe
- Sposoby poszukiwania nowych rozwiązań – algorytmy i heurystyki: sposoby rozwijania kreatywności; metody pracy grupowej wspierające pracę twórczą
- Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa; jak chronić swój potencjał
- Budowanie bezpiecznych i należytych relacji z kontrahentami/klientami
- Interpretacja tekstu - ćwiczenie
- Zasady budowania i czytania kontraktów
- Wzory umów i regulaminy
- Standardy obsługi klienta ; budowanie długofalowych relacji
- Efektywna komunikacja i aktywne słuchanie podczas kontaktu z klientem.