blog

Trening menadżerski

Zaskakująco często, pracownicy mianowani na stanowiska menedżerskie wpadają w styl przywódczy, który krytykowali, jako podwładni. Przejście do nowej roli rodzi silny stres, a pierwsze kryzysy wzmacniają pokusę skorzystania z … najlepiej znanych wzorców.

Podjęcie zadań menedżerskich to seria transformacji w zakresie kompetencji osobistych i merytorycznych: od specjalisty do wszechstronnego szefa rozgryzającego zróżnicowane modele mentalne i układającego program działania; z wojownika zmobilizowanego do pracy „na swoim odcinku” w dyplomatę  wspierającego różne interesy. Przechodzisz przemianę z pomocnego członka zespołu w realnego przywódcę.  Wkrótce będziesz zaskoczony tym, jak uważnie obserwują cię podwładni. Twoje przeszłe dokonania zapewniły ci awans, na następnym etapie podróży potrzebne będą nowe kompetencje.

Terminy szkoleń:  03-04.12.2018

Dla kogo:

  • Menedżerowie zainteresowani poprawą wyników swoich zespołów
  • Liderzy poszukujący nowych sposobów oddziaływania
  • Specjaliści przygotowujący się do zadań zarządczych
  • Ukierunkowani na przyszłość ambitni praktycy
  • Każdy, kto organizuje pracę własną i innych.

Cele szkolenia:

Uczestnicy nauczą się wykorzystywać najnowsze metody kierowania w codziennych działaniach.

Zdobędą wiedzę:

  • jak budować wiarygodność i wpływać na zespół?
  • jak rozpoznać własny styl kierowania, być elastycznym przywódcą i stosować najlepsze podejście do konkretnych sytuacji?
  • jak tworzyć i wykorzystać potencjał efektywnych zespołów?

Nauczą się:

  • jak delegować zadania i jak motywować ludzi?
  • jak stymulować rozwój pracowników i jak być mistrzem coachingu wewnętrznego?
  • jak rozwijać prawidłowe relacje i jak się komunikować ze swoimi ludźmi?
  • jak zapobiegać i jak rozwiązywać konflikty?
  • jak monitorować i oceniać podwładnych?

A także zwiększą świadomość tego, jak … jak kierować samym sobą.

Program 2-dniowego szkolenia:

Sesja 1: Ja jako Lider

  • Jestem przywódcą / jestem menedżerem – synergia ról
  • Atrybuty nowoczesnego przywództwa
  • Role i funkcje menedżerskie
  • Identyfikacja błędnych przekonań o kierowaniu ludźmi.

Sesja 2Istota zarządzania

  • Wyznaczanie celów i planowanie
  • Organizowanie zasobów
  • Tworzenie zespołów
  • Kierowanie i wpływanie na stosunki międzyludzkie
  • Kontrola i monitoring.

Sesja 3: Dynamika pracy zespołu

  • Cechy efektywnego zespołu
  • Cykl rozwoju zespołu a zadania menedżerskie
  • Optymalne wykorzystanie predyspozycji członków zespołu
  • Zarządzanie rolami w zespole
  • Budowanie relacji i klimatu współpracy.

Sesja 4: Sprawna komunikacja menedżerska

  • Reguły komunikacji kooperacyjnej
  • Bariery komunikacyjne w relacjach z podwładnymi
  • Asertywność w komunikacji menedżerskiej
  • Analiza transakcyjna w zarządzaniu.

Sesja 5: Style zarządzania – diagnoza i wykorzystanie:

  • Krótko i długofalowe konsekwencje wyboru stylu kierowania ludźmi
  • Style przywódcze: od autorytaryzmu po demokratyzm przywódczy – zalety i wady
  • Dylemat szefa: orientacja na ludzi czy na zadania – współczesne rozwiązania
  • Przywództwo sytuacyjne - dostosowanie zarządzania do poziomu dojrzałości członków zespołu
  • Styl zarządzania a zaangażowanie pracowników .

Sesja 6: Delegowanie zadań

  • Co, kiedy i jak delegować?
  • Rozwojowe funkcje delegowania
  • Błędy w delegowaniu zadań
  • Monitorowanie pracy
  • Udzielanie wsparcia
  • Egzekwowanie wyników.

Sesja 7: Motywowanie pracowników

  • Psychologia motywowania w praktyce
  • Nowoczesne koncepcje motywowania
  • Motywowanie spersonalizowane
  • Patenty motywacyjne: czym dysponuję jako szef?
  • Motywacja zespołowa: powiązanie osiągnięć indywidualnych z motywacją grupową.

Sesja 8: Udzielanie informacji zwrotnej

  • Monitorowanie pracy, a informacja zwrotna
  • Wykorzystanie funkcji informacji zwrotnej
  • Techniki informacji zwrotnej: deep, swot, 5C, techniki coachingowe.
  • Rozmowa interwencyjno-korekcyjna: przygotowanie, przebieg, wykorzystanie rezultatów.
  • Praca z oporem pracownika w przyjmowaniu informacji zwrotnej.

Sesja 9: Stres i konflikt w pracy menedżera

  • Higiena psychiczna w pracy menedżera
  • Techniki radzenia sobie ze stresem
  • Techniki zarządzania konfliktami.

Sesja 10: Tworzenie indywdualnego planu rozwoju, czyli zarządzanie samym sobą. 

Metody szkoleniowe:

  • Studia przypadków
  • Symulacje, gry edukacyjne
  • Techniki pobudzania kreatywności
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Dyskusje i giełda pomysłów.

Prowadzenie: dr Andrzej Szóstak

Informacje organizacyjne:

  • Cena: 1600PLN 
  • Cena zawiera materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia , przerwy na kawę, obiad, pomoc i doradztwo po szkoleniu
  • Miejsce szkolenia: siedziba Exbis - Katowice - ul. Słonimskiego 2/1
  • Godziny szkolenia: 9:00 - 16:00

Zgłoś się na szkolenie