blog

Menedżer jako coach. Jak wspierać rozwój pracowników?

Nowatorskie szkolenie przybliżające zagadnienie coachingu jako elementu praktyki menedżerskiej.
Zaznajomią się Państwo z istotą coachingu, jego rodzajami oraz metodami. Przećwiczą Państwo formułowanie celów i planowanie coachingu. Trenerzy będący certyfikowanymi coachami  zapoznają Państwa z zasadami moralnymi coacha, technikami oddziaływania oraz specyfiką komunikacji w coachingu.

 

 

„Zanim zostaniesz liderem, sukces jest związany wyłącznie z twoim własnym rozwojem.
Kiedy stajesz się liderem, sukces jest związany wyłącznie z rozwojem innych”

Jack Welch, Winning znaczy zwyciężać

Akceptujemy definicję:

„Technika coachingu polega na wydobywaniu mocnych stron ludzi, pomaganiu im w omijaniu osobistych barier i ograniczeń w celu osiągnięcia celu, a także ułatwieniu im bardziej efektywnego funkcjonowania w zespole. Właściwy coaching koncentruje się na rozwiązaniu (a nie na poszukiwaniu przyczyn problemów), promując rozwój nowych strategii myślenia i działania.” -R. Dilts

 

Zawartość warsztatów:

  • Kiedy potrzebny jest coaching? Filozofia „organizacji uczącej się” – coaching jako funkcja menedżerska
  • Różne koncepcje coachingu. Coaching nie jest terapią, nie jest nauczaniem lub doradztwem … więc czym jest?
  • Style coachingu: reaktywny i proaktywny, instruktażowy i empatyczny
  • Metody coachingu
  • Struktura działań coachingowych
  • Komunikacja w procesie coachingu
  • Monitorowanie rozwoju i udzielanie wsparcia
  • Informacja zwrotna
  • Motywowanie w procesie coachingu.
  • Błędy coacha i ich eliminowanie
  • Realizacja programu coachingu – poligon umiejętności
  • Etyka coacha