blog

Zarządzanie projektami. Jak to robić?

Kompleksowy program szkoleniowy przygotowany i prowadzony przez trenerów z bogatym doświadczenie praktycznym.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiedzą się Państwo jak zbudować zespół, z którym realizowany będzie projekt, jak stworzyć budżet projektu oraz zdefiniować jego cele i zakres. Jak wykonywać wykresy, dokumenty i ustalać standardy? Jak zrealizować poszczególne etapy i zmierzyć efekty.


Program szkolenia:


Projekt a rutynowe przedsięwzięcie

  • Co to jest projekt?
  • Klient projektu i jego wymagania
  • Umiejscowienie projektu w strukturze organizacyjnej
  • Organizacja i struktura projektu


Budowa zespołu projektowego

  • Zasady doboru członków zespołu projektowego, kierownika projektu
  • Zakresy odpowiedzialności członków zespołu i kierownika projektu
  • Komunikacja w ramach prac projektowych
  • Motywacja członków zespołu projektowego


Etapy realizacji projektu

  • Zamierzenie projektu, cele ogólne
  • Cele szczegółowe
  • Matryca projektu


Cele projektu

  • Przygotowanie projektu
  • Start projektu
  • Dokumentacja na potrzeby projektu
  • Planowanie w projekcie
  • Kontrola realizacji projektu
  • Zakończenie projektu
  • Audyt projektu


Planowanie i kontrola kosztów w projekcie

  • Tradycyjne układy kosztów
  • Sposoby kalkulacji kosztów
  • Budżet projektu
  • Kontrola kosztów projektu (harmonogram finansowo rzeczowy, krzywa kosztów)


Analiza ryzyka związanego z projektem

  • Źródła ryzyka
  • Portfolio ryzyka
  • Analiza ryzyka związanego z umowami
  • Zarządzanie i kontrola ryzyka
  • Metody redukcji ryzyka w projekcie


W trakcie szkolenia wykorzystujemy wiele przypadków symulacyjnych. Uczestnicy otrzymują zadania, na podstawie których przeprowadzają algebraiczną symulację obciążenia określonego zasobu oraz badają skutki swoich decyzji w zakresie finansowania projektu, a także obliczają ścieżkę krytyczną projektu.

Nasze warsztaty dopasowywane są do różnych poziomów zaawansowania uczestników.