blog

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Nowoczesne podejście

Wieloaspektowy program szkoleniowy z zakresu ZZL opracowany nie tylko na podstawie bogatej wiedzy teoretycznej, ale także wieloletniego doświadczenia naszych trenerów w bezpośrednim zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Warsztat przybliży Państwu tematykę, między innymi, rekrutacji, motywowania, oceny pracowników, a także planowania ścieżek ich rozwoju.

 

Założenia nowoczesnego Zarządzania Zasobami Ludzkimi:

  • Miejsce ZZL w strategii firmy
  • Nadzór czy wykorzystanie potencjału człowieka? – dwa skrajne przykłady kultur organizacyjnych
  • Socjopsychologiczne warunki sprawnego zarządzania kadrami.


ZZL jako proces:

  • Realizacja założeń polityki personalnej firmy
  • Podejście indywidualne: od pozyskania pracownika, poprzez jego rozwój zawodowy, aż do momentu odejścia z firmy.


Pozyskiwanie pracowników – rekrutacja i selekcja:

  • Analiza stanowiska pracy
  • Stworzenie dokumentacji bazowej: opis stanowiska i profil osoby
  • Dostępne źródła rekrutacji
  • Rozmowa kwalifikacyjna jako najbardziej powszechna technika selekcji: Cele rozmowy i jej struktura,
  • Zasady prawidłowego przeprowadzenia rozmowy – symulacja.


Motywowanie pracowników:

  • Co motywuje ludzi do działania? – psychologiczna analiza potrzeb człowieka i jej zastosowanie w miejscu pracy
  • Identyfikacja czynników motywujących i demotywujących
  • Motywacyjne funkcje poszczególnych składników wynagrodzenia – jak konstruować właściwy system płac
  • „Pieniądze to nie wszystko…” – czyli pozafinansowe instrumenty motywacyjne
  • „Mordercy motywacji” – typowe błędy w motywowaniu personelu: jak ich uniknąć.


Oceny pracowników jako element współczesnego Zarządzania Zasobami Ludzkimi:

  • Kluczowe pytania: Kto podlega ocenie? Co oceniamy? Po co oceniamy?
  • Funkcje oceny: korekcyjna, stabilizująca, motywująco-rozwojowa
  • Ocena okresowa – podstawowe techniki
  • Rozmowa oceniająca jako kluczowy element oceny:Cele rozmowy i jej struktura
  • Zasady prawidłowego przeprowadzenia rozmowy – symulacja.
  • Technika Sprzężenia Zwrotnego 360 ° – udzielanie wielostronnej informacji zwrotnej
  • Ocena i … co dalej – konsekwencje sformułowania informacji zwrotnej o pracowniku.


Planowanie ścieżki kariery pracowników:

  • Identyfikacja indywidualnych preferencji zawodowych – Punkty Kotwiczne Kariery (kwestionariusz)
  • Planowanie rozwoju w powiązaniu z systemem ocen
  • Określanie potrzeb szkoleniowych pracowników
  • Odejście pracownika z firmy – jak przeprowadzić tę najtrudniejszą rozmowę
  • Szkolenie obejmuje wiele elementów praktycznych ilustrujących powyższe zagadnienia. Uczestnicy sami, poprzez udział w interaktywnych ćwiczeniach, wypracowują wnioski do zastosowania w realiach pracy.