Gry szkoleniowe są wyrafinowanym, rozbudowanym sposobem prezentowania realnych procesów zachodzących w organizacjach. Pozwalają uczestnikom szkolenia/gry nie tylko poszerzać wiedzę i rozwijać umiejętności, lecz także identyfikować nawyki myślowe i postawy, w oparciu o konkretne doświadczenia, które w faktycznej pracy rzadko poddają się w pełni świadomej kontroli.
Gry symulacyjne dostarczają uczestnikom szkoleń możliwość testowania w bezpiecznych warunkach rozwiązań dotyczących kreatywnego myślenia, analizowania danych, weryfikacji celów biznesowych, współpracy i konsolidacji zespołów, wdrażania nowych koncepcji zarządzania, podejmowania ryzyka związanego z wykorzystaniem „zadanych” zasobów takich jak czas, pieniądze, kadry itp.
Ważnym elementem symulacyjnych gier szkoleniowych jest „transfer do firmy”, w czasie którego pracownicy odnoszą zdobyte w grze doświadczenia do rzeczywistości własnej organizacji, identyfikują problemy, korygują dotychczasowe praktyki i tworzą konkretne rozwiązania.
Nasze gry negocjacyjne, zarządcze, gry strategiczne, sprzedażowe, komunikacyjne itp. znakomicie łączącą narzędzia wypracowane w obrębie modeli matematycznych czerpanych z teorii gier, technik podejmowania decyzji, analizy danych i nowoczesnych koncepcji ekonomii behawioralnej. Jednocześnie scenariusze gier są oparte na analizie różnych przypadków biznesowych, stwarzając uczestnikom gry możliwość dokonania zarówno głębokiej refleksji nad własną sytuacją jak i bezpiecznego treningu na swoistym poligonie umiejętności biznesowych.